Розділ 3. УКРАЇНСЬКА МЕНТАЛЬНА ЛІРИЧНІСТЬ У ФОРМУВАННІ ТРАДИЦІОНАЛІЗМУ МУЗИКИ ХХ СТОЛІТТЯ І НАЦІОНАЛЬНОГО ФОРТЕПІАННОГО МИСЛЕННЯ
Keywords:
культурологія, музикознавство, метафізика історії музики, ідеально-релігійні виміри, музична семіотикаAbstract
Указаний поворот проблематики метафізики історії музики викликаний дією діахронного принципу її виявлення, тобто виростання з генези української ментальності подальших виразових
якостей, що ніби самостійними є відносно онтологічних індексів нації та її буття. Але виявлення національного «родового знаку» суттєве в пізнанні історичних варіабельностей різноепохальних
її проявів, зокрема в мистецтві поставангардного сьогодення. Методологічним принципом дослідження виступає інтонаційний метод, що має особливі засади в мистецтвознавстві України,
і в музикознавчому герметично-компаративному прояві зосереджений у працях О. Козаренка, О. Маркової, О. Муравської, О. Олійника, О. Рощенко та інших втидатних учених нашої Вітчизни. Здобутком цієї роботи є концепція ментальної зумовленості українського мистецького традиціоналізму як базового стильового стрижня мислення й творчості.

Ідеальні першооснови націй і мистецьких відкриттів